Hej i vårsolen!
Precis som i trädgården och livet i övrigt jobbar Korskrogs Byaråd just nu för en trevlig sommar vilket återigen innebär att planera för en Sommarfest tillsammans med Lönsås Byalag.
Utöver det har vi genomfört Årsmöte och styrelsemöte samt arbetar för en lugnare trafiksituation och kommunalt vatten i Korskrog. Det kommer snart ett mailutskick till maillistan angående trafiken, om du INTE fått det så och vill läsa om trafiksituationen så maila till KorskrogsByarad@gmail.com.
På Årsmötet informerade Anders Bengtson från Motala Kommun om att det finns möjlighet att få finansiering av Postkodlotteriet till grannskapsinvesteringar. Han berättade om ett samhälle som hade fått en boulebana finansierad av Postkodlotteriet: 50 kkr för själva byggandet, 5 kkr till klot och5 kkr till själva invigningen, så totalt 60 kkr. Frågan ställdes på Årsmötet om korskrogsborna öskar något liknande till Korskrog. Förslag som då kom upp var:
· Frisbeegolfbana
· Promenadspår
Hör gärna av dig om du har idéer om "grannskapsinvesteringar", andra förbättringsförslag eller om du kan tänka dig att hjälpa till med något för Korskrog!
mvh / Styrelsen